ערכי הקרן

 

קרן קמה מתנהלת על בסיס התנדבותי ומחויבת לשקיפות מלאה.

כל הכנסות הקרן נתרמות ישירות לנזקקים, למעט סכום שנתי חד פעמי לצורך עריכת ספרי חשבונות לעמותה.

הקרן שואפת למתן שירות מקסימלי בעלות מינימלית, על ידי בחינה ובדיקה של עלות השירותים המסופקים

למשפחות ומציאת פתרונות יצירתיים כמענה לצרכיהם, כפי שהם מובאים בפני הקרן על ידי שירותי הרווחה.

לקרן יש אישור לפי סעיף 46 , אשר מקנה החזרי מס לתרומות.

אודות

 

קרן קמ"ה - קרן משפחות המושבה - נוסדה בשנת 2001 ע"י מספר משפחות מהקהילה הדתית-לאומית בזכרון יעקב, במטרה לסייע למשפחות נזקקות בזכרון יעקב באמצעות סלי מזון שבועיים.

הקרן עובדת בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת הרווחה של מועצת זכרון יעקב, אשר מאתרת את המשפחות ומפנה אותם לקבלת סיוע מהקרן.

כעשר משפחות זכרוניות, מכל המגזרים, מקבלות סיוע מהקרן מדי שבוע, כאשר רשימת מקבלי הסיוע מתעדכנת בכל רבעון על פי בדיקה המבוצעת על ידי שירותי הרווחה של המועצה המקומית אודות מצב המשפחות ויכולתן "לעמוד על רגליהן" ללא סיוע הקרן.

במטרה לשמור על כבודן של המשפחות, הקרן עובדת עם מרכול הנדלר הממוקם בקיבוץ מעין צבי, עמו הגיעה הקרן להסדר אשראי, אשר מאפשר למשפחות לערוך קניות של מוצרי מזון בסיסיים הנדרשים על ידן בצורה דיסקרטית.

שיתוף הפעולה עם מרכול הנדלר נובע ממספר שיקולים, בראש ובראשונה כדאיות כלכלית, אך מעל לכל ביחס המכבד ובשירות שמשפחת הנדלר מעניקה למשפחות המגיעות למרכול לצורך עריכת הקניות, אשר כולל לעתים קרובות אף הסעה לביתם עם סלי המזון.

נכון לינואר 2016, משפחה הנתמכת על ידי קרן קמ"ה מקבלת סיוע בסך 250 ש"ח לשבוע עבור רכישת מצרכי מזון בסיסיים (לא כולל אלכוהול וסיגריות). במקרים מיוחדים, וכנגד האישורים הרפואיים הנדרשים, מאפשרת הקרן רכישה חריגה של מוצרי מזון שאינם בגדר "בסיסי" (כגון עבור דיאטות מיוחדות - מוצרים ללא גלוטן וכד').

בנוסף וכאשר התקציב מאפשר, הקרן מסייעת למשפחות בשני תחומים נוספים:

א.    תשלום עבור טיפולים רפואיים אשר אינם מכוסים על ידי קופות החולים.

ב.    צרכים חינוכיים כגון חוגים טיפוליים, מלגות לבתי ספר וכד'.   

גם צרכים אלה עוברים בדיקת נחיצות קפדנית ע"י הגורמים המוסמכים טרם אישורם.

פעילות נוספות לגיוס תרומות

מבצע משלוח מנות

יוזמה קהילתית נפלאה שבמסגרתה נשלחים מדי שנה משלוחי מנות למשפחות המעוניינות לתרום למשפחות נזקקות, לצמצם את כמות משלוחי המנות ולתרום לאחווה ולגיבוש הקהילתי.

כל התרומות המתקבלות במסגרת המבצע הן קודש לפעילות הקרן , בניכוי הוצאות על המוצרים הכלולים בחבילות.

התרומות המתקבלות באמצעות מבצע משלוח מנות מהוות כמחצית מהתקציב השנתי של הקרן והבאזז הרוחש סביב המבצע מסייע רבות בהעלאת המודעות לפעילות הקרן ולהרחבת מעגל התורמים. 

העבודה על מבצע משלוח מנות נעשית כולה על ידי מתנדבים ומתנדבות, הפועלים כצוות החל משלב תכנון חבילות המשלוח מנות ובניית בסיס הנתונים, דרך פנייה לשותפים ישנים חדשים ועד לשלבים הלוגיסטיים של אריזה, אספקה וכו'.  

משלוחי המנות מלווים בכרטיסי ברכה "זכרוניים" המשקפים את היופי והיחודיות של המקום כאשר כל השותפים להפקת הכרטיסים עשו את עבודתם בהתנדבות.